Live wild ✌️ Die free

När du verkligen vill någonting verkar hela universum för att du ska få din önskan uppfylld

Kategori: Allmänt

Jag har läst en bok i svenskan som heter Alkemisten som är skriven av Paulo Coelho.
när jag började läsa boken hade jag verkligen inge höga förväntningar och jag kände mig bara tvungen att läsa den föratt..
Men när jag kom in i boken insåg jag hur jävla bra den var.
spännande, intressant och väldigt djup.

Bokens budskap är att man ska följa sina drömmar och inte ge upp.
kändes verkligen som att jag behövde få läsa den!
Boken gav mig en jäkla tankeställare.

Tycker ni ska ta ork och läsa den, för det är värt de!

Har plockat ut några citat ur boken som jag fastnade för:

"Han insåg plötsligt att han kunde välja att betrakta världen antingen som en stackars pojke som hade blivit offer för en tjuv eller också som en äventyrare som sökte en skatt"

"Men kom ihåg att ditt hjärta vill leda dig till din skatt. Och att du måste finna den här skatten för att allt det du har lärt dig på vägen ska ha någon mening"

"Det enda som kan göra drömmen omöjlig är rädslan för att misslyckas."

"...det finns alltid en person i världen som väntar på en,"

"...det fanns ett språk av tecken som alltid berättade om sådant som ögonen inte kunde se."

"Det som händer en gång händer aldrig igen. Men det som händer två gånger händer alldeles säkert en tredje gång."

Nu ska jag vänta på middag och sen väntar plugg, matte och religion!

PUSSAR. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: