Live wild ✌️ Die free

Stockholm vs Boden

Kategori:

Det var fyra dagar sedan jag kom hem från underbara & älskade Stockholm.
Stockholm tog mig med storm på alla sätt, snodde mitt hjärta och jag blev helt såld.
Sedan jag kom hem har jag bara känt att jag är så himla klar med denna stad, Boden.
Jag vill flytta till Stockholm, spela roll vart.. Jag behöver ingen soffa och inget bord. Jag nöjer mig med en säng + en persisk matta, plast tallrikar & muggar.
Jag vet inte hur länge jag skulle vilja stanna men jag vet bara att jag vill flytta dit. Testa.
Ingen i Stockholm bryr sig, dom sköter sitt & jag mitt.
Jag vet att det är omöjligt att flytta till Stockholm inom de två närmaste åren & det skrämmer mig ibland. Är rädd att jag ska gå in i depression om jag stannar här i två år till.
Ja, jag hatar på Boden jag. Men förstår inte hur folk kan vilja stanna här, jag kanske är naiv men kan ibland känna att dessa människor som bor här som är kring 20-30 års åldern är hjärndöda. Visst är Boden tryggt och rätt plats att skaffa barn & familj i. Men snälla, vad finns det i Boden för unga människor? En massa minnen av en skolgång & ett gäng kompisar som inte tagit sig längre. Jag tycker inte alls det är konstigt att folket i Boden som är kring 20 år saknar skolan.. Klart som fan, om ni bor kvar i denna håla & jobbar på samma jobb sedan 3 år tillbaka.
Testa flytta/resa/se er omkring.
Det vill jag, för jag anser att man ska ha sett världen innan man dör. Inte bara trygga Boden. Annars är man ingen människa utan en lort.

Ja, jag är bitter på Boden ;-))))

Kommentarer


Kommentera inlägget här: