Live wild ✌️ Die free

Vad har hänt med påsken?

Kategori: Allmänt

Jag vill sova, men jag är inte riktigt trött. Vilket världsproblem.
Tänk att det är påsk, när jag var liten så tyckte jag om påsken det betydde familje-mys, självklart massa godis, god mat, sena kvällar med sällskapsspel eller annat.
sen så brukade vi alltid måla fina saker på ägg, sitta i flera timmar... mycket fridfullt för att vara en Holmgrens familj.
Men nu är det inte så, här sitter jag ensam hemma i ett hus i e-lund. (Alltså denna påsk är jag inte med min familj..) Då slår det mig, jag är inte den tjejen som umgås med sin familj längre, jag umgås aldrig med min familj och jag vet inte varför.
Eller jo, min mamma och pappa är skilda sen många år tillbaka så nu har jag då två familjer och jag tror att när mamma och pappa separerade så separerade jag nog också från min familj.
Om jag tänker efter nu så är jag inte speciellt nära någon i min familj, låter faktiskt jätte tragiskt när man säger så.
Men tillexempel, ni som brukar läsa min blogg... jag skriver aldrig om familjen mest mina vänner. Det är som att Bandet och mina vänner har på senaste åren blivit min familj.
Men som sagt när mina föräldrar separerade så hände det nog något i mig också som gjorde att ja, jag släppte min familj lite. Omedvetet alltså. '
Då gick jag kanske i sjuan och umgicks väldigt mycket med min bästis Emma.
Emma har alltid haft en sådan familj som man liksom har tyckt varit perfekt (speciellt jag som kommer från en stooor familj) och iallafall så blev det nästan som om dom blev min familj då, bodde princip där på helgerna och åt väldigt ofta middag osv hos dom.
Tror att det helt enkelt blev så att jag ersatte dom lite för att dom var just en familj som var obegränsat kärleksfulla och man kände sig alltid trygg och glad hos dom. Och just då när man hade det lite knivigt hemma så kändes väl man sig mer välkommen hos Larssons än hos Holmgrens.
Och nu är det väl kanske lite sent att bli familje-flicka, eller?
Men ibland saknar jag att göra saker med mina föräldrar framför allt. Tex, fara och shoppa eller fika med sin mamma... det händer typ en gång om året och då är det inte något vi planerar utan det bara blir så. Eller fara och göra något med min pappa, något som man har gemensamt. Jag och Pappa delar ju ändå samma intresse när det gäller musiken, det är tråkigt att vi aldrig kan dela den tillsammans.
Det är tråkigt att vi har så dålig kontakt i överhuvudtaget tycker jag.
Sedan mina syskon .. eftersom att jag då sket lite i min familj under åren då mamma och pappa flyttade ifrån varandra så tappade jag ju också väldigt mycket kontakt med mina syskon.
Tänk känslan, (utan att överdriva) att man känner att man inte känner sina syskon. Skäms typ över att säga så, men det är ju lite så.
Gud vad djupt detta inlägg blev. Men iallafall så kommer jag fira påsken i Vassijaure med familjen Larsson som verkligen har varit som en extra familj till mig. Larssons familjen kommer alltid vara familj till mig på många sätt. Så det ska bli skit kul, blir 5e gången jag far till fjällen med dom.
Längtar till lugnet och friheten som man känner när man är där och saknar dessutom familjen Larsson väldigt mycket!!
Jag ursäktar för det spårade inlägget och säger Glad Påsk till alla.

Kommentarer

  • Ema säger:

    Nåå, gulledu.. Du är alltid välkommen hit! <3

    2012-04-06 | 11:25:53
  • signe säger:

    <333

    2012-04-06 | 18:08:37
  • Anonym säger:

    bearbetning var de där, de är bra för kropp och själ!

    2012-04-08 | 17:44:49

Kommentera inlägget här: