Live wild ✌️ Die free

Jag har fått min sista varning.

Kategori: Allmänt

Jag, Jill Holmgren ska börja sluta fetta mig nu. På Tisdag när skolan börjar är det dags att sluta med allt onödigt fett som jag får i mig.
Här nedanför hittade jag en bra grej som finns på apoteket, jag är ju en sådan person som trycker i mig mat även om jag är mätt. Så tror att detta verkligen kan vara bra för mig!
www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=246450
Sedan hittade jag fyra st tips som jag tyckte lät bra.
1. Drick en massa vatten. I samband med varje måltid, medan du jobbar, medan du utför dina vardagliga sysslor, t ex när du sitter framför en dator, medan du städar eller medan du sitter och tittar på TV - ha alltid en stor flaska vatten vid dina sida. Vatten minskar aptiten och hjälper dig att förbränna fett.
2. Ät mer protein och mer grönsaker, och dra ner på kolhydraterna. Även om det står på brödet att det inte innehåller socker, är brödet ändå inte bra att äta om du skall gå ner i vikt. Välj i stället för pasta, potatis eller ris, mer grönsaker som du tycker om. När man äter mycket bra kolhydrater, minskar sötsuget rejält. Drick dessutom vatten i samband med varje måltid. Ät fisk, kött, ägg, kyckling vid varje måltid tillsammans med grönsakerna. Om du skall ha bröd, välj gärna knäckebröd.
3. Slappna av. Stress och dålig sömn brukar ha en stressande effekt på kroppen. Försök lära dig att hantera din stress. Ta tid för dig själv, måla naglarna eller gör sådant som du tycker om att göra varje dag. Sov gott, i 7-8 timmar varje natt. Försök fylla ditt liv med positiva saker, positiva människor och positiva tankar.
4. Ät om du är hungrig. När du svälter ner kroppen, vill den bara ha mer. Samtidigt, kommer din kropp att försöka spara energi, som den lagrar som fett. Är du hungrig skall du äta. Men ät grönsaker och knäckebröd, och undvik att äta jättemycket frukt, fett, bröd, chips och skräpmat.
Sedan fanns det även en punkt som hette "fall inte för grupptryck" och det känner jag att den punkten måtste jag verkligen bli bättre på. Liksom jag måste tänka på att bara föratt Samuel kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt kan inte jag det. Likadant med mina andra kompisar. Jag är ju tyvärr en sådan person som går väldigt lätt upp i vikt och nu under jul och nyår har jag bara inte haft något stopp när det gäller maten.
Det fanns även en punkt som heter "Spegeln ljuger inte" och det måste jag också ta och acceptera. Jag tror att i början av 2011 så tränade jag otroligt mycket minst 3 gånger i veckan och jag gick verkligen in för det. Men nu efter Juni 2011 så gick mitt gymkort ut och jag kände att gymmet inte gjort någon skillnad på min kropp ändå så då sket jag i allt. Tog mig själv förgivet och åt vad jag ville. Unnade mig lite för mycket kanske, och nu sitter jag här... visst först märkte jag inte ett skit på min kropp, och då tänkte jag "Vafan, det gör inte hur mycket jag äter, jag går inte upp i vikt" haha. SMART JILL, SMART.
Iallafall så nu dom senaste månaderna har jag varit väldigt löjlig, jag har som sett förbi allt med min kropp och nekat att jag faktiskt bör sluta äta så mycket som jag gör.
Sen då i kanske November blev det som tvärt om, jag började fatta att jag har gått upp i vikt. Det började märkas och jag ville bara gömma det typ.
Det finns en grej som gör mig så otroligt förbannad. Så ni som läser detta och känner igen er, jag tycker ÄRLIGT att ni kan ta åt er av detta.
Ja och ni undrar väl såklart vad fasen jag snackar om ? Jo jag snackar om sådana människor som är smala och sitter framför en och klagar om att dom är så tjocka och blablabla.
Det kan göra mig sååååå ärligt förjävligt förbannad. Man vill bara skrika och slå någon, visst jag är inte fet. men jag är inte nära smal (är ju inte byggd så att jag kan vara smal men ja ni förstår) Jag är iallafall tjockare än mina kompisar, och grejen är den att det gör så ont när en människa som är smal säger att den är fet. Man ba HALLÅ JAG SITTER HÄR BREDVID DIG!?!!
Och speciellt då tex jag som har typ sveriges dåligaste självförtroende när det gäller min kropp. Man ba sitter där och blir ärligt talat nedtryckt.
Haha. Jag blir så sur. Kan skriva hur mycket som helst om detta. Men vill bara att ni som känner igen er ska ta och tänka lite och faktiskt (utan att låta sur) så vill jag att ni ska hålla käften. Klaga inte liksom, för att om jag skulle få ha den kroppen som jag hade typ för två år sedan så hade jag aldrig mer klagat. Lovar er.
Nog om det. Jag har iallafall börjat min långa process och ta tag i min kropp. Känner att jag orkar det nu.
Godnatt folket, tänk på det jag skrev här ovan!
Jag, Jill Holmgren ska börja sluta fetta mig nu. På Tisdag när skolan börjar är det dags att sluta med allt onödigt fett som jag får i mig.
Här nedanför hittade jag en bra grej som finns på apoteket, jag är ju en sådan person som trycker i mig mat även om jag är mätt. Så tror att detta verkligen kan vara bra för mig!
www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=246450
Sedan hittade jag fyra st tips som jag tyckte lät bra.
1. Drick en massa vatten. I samband med varje måltid, medan du jobbar, medan du utför dina vardagliga sysslor, t ex när du sitter framför en dator, medan du städar eller medan du sitter och tittar på TV - ha alltid en stor flaska vatten vid dina sida. Vatten minskar aptiten och hjälper dig att förbränna fett.
2. Ät mer protein och mer grönsaker, och dra ner på kolhydraterna. Även om det står på brödet att det inte innehåller socker, är brödet ändå inte bra att äta om du skall gå ner i vikt. Välj i stället för pasta, potatis eller ris, mer grönsaker som du tycker om. När man äter mycket bra kolhydrater, minskar sötsuget rejält. Drick dessutom vatten i samband med varje måltid. Ät fisk, kött, ägg, kyckling vid varje måltid tillsammans med grönsakerna. Om du skall ha bröd, välj gärna knäckebröd.
3. Slappna av. Stress och dålig sömn brukar ha en stressande effekt på kroppen. Försök lära dig att hantera din stress. Ta tid för dig själv, måla naglarna eller gör sådant som du tycker om att göra varje dag. Sov gott, i 7-8 timmar varje natt. Försök fylla ditt liv med positiva saker, positiva människor och positiva tankar.
4. Ät om du är hungrig. När du svälter ner kroppen, vill den bara ha mer. Samtidigt, kommer din kropp att försöka spara energi, som den lagrar som fett. Är du hungrig skall du äta. Men ät grönsaker och knäckebröd, och undvik att äta jättemycket frukt, fett, bröd, chips och skräpmat.
Sedan fanns det även en punkt som hette "fall inte för grupptryck" och det känner jag att den punkten måtste jag verkligen bli bättre på. Liksom jag måste tänka på att bara föratt Samuel kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt kan inte jag det. Likadant med mina andra kompisar. Jag är ju tyvärr en sådan person som går väldigt lätt upp i vikt och nu under jul och nyår har jag bara inte haft något stopp när det gäller maten.
Det fanns även en punkt som heter "Spegeln ljuger inte" och det måste jag också ta och acceptera. Jag tror att i början av 2011 så tränade jag otroligt mycket minst 3 gånger i veckan och jag gick verkligen in för det. Men nu efter Juni 2011 så gick mitt gymkort ut och jag kände att gymmet inte gjort någon skillnad på min kropp ändå så då sket jag i allt. Tog mig själv förgivet och åt vad jag ville. Unnade mig lite för mycket kanske, och nu sitter jag här... visst först märkte jag inte ett skit på min kropp, och då tänkte jag "Vafan, det gör inte hur mycket jag äter, jag går inte upp i vikt" haha. SMART JILL, SMART.
Iallafall så nu dom senaste månaderna har jag varit väldigt löjlig, jag har som sett förbi allt med min kropp och nekat att jag faktiskt bör sluta äta så mycket som jag gör.
Sen då i kanske November blev det som tvärt om, jag började fatta att jag har gått upp i vikt. Det började märkas och jag ville bara gömma det typ.
Det finns en grej som gör mig så otroligt förbannad. Så ni som läser detta och känner igen er, jag tycker ÄRLIGT att ni kan ta åt er av detta.
Ja och ni undrar väl såklart vad fasen jag snackar om ? Jo jag snackar om sådana människor som är smala och sitter framför en och klagar om att dom är så tjocka och blablabla.
Det kan göra mig sååååå ärligt förjävligt förbannad. Man vill bara skrika och slå någon, visst jag är inte fet. men jag är inte nära smal (är ju inte byggd så att jag kan vara smal men ja ni förstår) Jag är iallafall tjockare än mina kompisar, och grejen är den att det gör så ont när en människa som är smal säger att den är fet. Man ba HALLÅ JAG SITTER HÄR BREDVID DIG!?!!
Och speciellt då tex jag som har typ sveriges dåligaste självförtroende när det gäller min kropp. Man ba sitter där och blir ärligt talat nedtryckt.
Haha. Jag blir så sur. Kan skriva hur mycket som helst om detta. Men vill bara att ni som känner igen er ska ta och tänka lite och faktiskt (utan att låta sur) så vill jag att ni ska hålla käften. Klaga inte liksom, för att om jag skulle få ha den kroppen som jag hade typ för två år sedan så hade jag aldrig mer klagat. Lovar er.
Nog om det. Jag har iallafall börjat min långa process och ta tag i min kropp. Känner att jag orkar det nu.
Godnatt folket, tänk på det jag skrev här ovan!
Denna kropp hade jag varit nöjd med nu. Även om det bara var för 5-6 månader sedan.

Kommentarer

  • hugo säger:

    haha jag brukar inte läsa bloggar och är lite random att jag kommer här och kommenterar men klockan är 2 på natten och jag har inte så mycket att göra. Skulle bara säga att ni tjejer har ju tur som inte behöver ha typ 0.1% kroppsfett för att ha en kropp som folk anser att se bra ut :)

    2012-01-09 | 02:13:13
  • Jill säger:

    Hehe, inte äre random inte! Joo det är synd att det ska vara så. nog föratt jag tycker att killar också är väldigt petiga när det gäller tjejer. Men ja, det är ju sant det du säger.. Men kom ihåg, man ska inte dra alla över en kam! ;-)

    2012-01-09 | 03:47:40
    Bloggadress: http://jillholmgren.blogg.se/
  • ana säger:

    Go girl, vi är på samma lag :)

    2012-01-09 | 10:58:36
    Bloggadress: http://annamarianyberg.blogg.se/
  • Lina säger:

    Håller verkligen med på punkten att smala vältränade personer ska hålla käften. Oftast är det dom personerna som dessutom känner en bra och som vet att man är missnöjd med en kroppsdel och sedan ska den endå hacka på ens svaga punkt, eller ännu värre säga "du är ju smalare än mig" när det verkligen inte är så. Bara för att få uppmärksamhet vilket ja spyr på. Ska också ta tag i min hälsa, var bra tips du hittade!

    2012-01-09 | 12:12:11
    Bloggadress: http://linabaecklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här: