Live wild ✌️ Die free

Länge sen sist min vän, men tackar för att du är tillbaka.

Kategori: Allmänt

Sitter här mitt i natten och filosoferar kanske till och med skriver några rader.

"Länge sen sist min vän... men tackar för att du är tillbaka."

Ja, jag skriver rader igen, jag skriver igen. Dock vet jag inte om det är något intressant men jag kan iallafall skriva igen!

För ett tag sedan satt jag och kollade igenom lite texter jag skrivit och kom fram till Stupid Situation refrängen, jag satt och undrade hur fan jag kom på de raderna egentligen? Hur kunde det bara komma upp i huvudet. Hur går det egentligen, och just vid det ögonblicket kändes det unbelieveble att jag skrivit de.

"Silence of empty streets, the man with cold feets

wishing for a heartbeat.

Every soul is running, and their goal is hiding.

Every dream is dying, Stupid situation"

Visst, påstår inte att jag är bra eller ett geni på att skriva och påstår verkligen inte att jag någonsin kommer bli lika bra som Joakim Berg , Ola Salo eller Magnus Ekelund. Genier enligt mig.

Men tycker ändå att det är en grej att jag har skrivit det, eller kanske ska säga att jag tyckte det var en grej just den stunden då det kändes som att jag inte kunde skriva något alls. Med andra ord så kunde jag inte föreställa mig hur fasen jag kom på det från början. Hur liksom det bara kommer?

Intressant det där.

Iallafall så känns det just nu som att jag sitter och försöker förklara något som inte går att förklara men såklart så förklarar jag det ändå, men ja ni kanske ändå kan förstå lite??

Nu ska jag sova, för imorgon ska jag lyssna på mig och mitt band i radion för första gången i mitt liv. P4 Mellan 12.10-12.30

Och just det, vilken låt spelar dom om inte Stupid Situation ;-)

Sovgott på er.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: