Live wild ✌️ Die free

Fördomar och annat skit.

Kategori: Allmänt

Jag känner lite som att jag vill skriva av mig om en sak.
Vet inte riktigt hur jag ska börja detta eller hur jag ska formulera mig men jag försöker ändå.
På senaste året (åren) har jag utvecklats som människa precis som alla andra, och då har jag även ändrat uppfattning om vissa saker kring allt här i världen. Kan ge ett uselt exempel när jag var yngre så var det värsta jag visste folk som rökte och drack alkohol... Jag var alltså extrem. Om jag gick förbi någon som rökte höll jag andan för att jag tyckte det var så äckligt. Åren har gått och jag tycker fortfarande att det är onödigt och dåligt att röka och dricka MEN mina åsikter har ändrats. Liksom jag hatar inte folk som röker och jag hatar inte folk som dricker. Jag röker då och då & jag dricker då och då, det står jag för.
Sedan kan tycker jag att folk självklart kan få säga sina åsikter om att ja dom självklart tycker det är hemskt med rökning osv osv. Men för det är väl inte jag en sämre människa? Eller vad tycker ni?
För exakt som när jag var yngre så vet jag att det är dåligt att röka och jag skulle aldrig i mitt liv börja röka.
Så sen då för några veckor sedan så gjorde jag beslutet att göra hål i näsan för att jag tycker delvis att det är skit snyggt och det har jag tyckt väldigt länge.
Men ja eftersom att det händer denna tid i livet (samtidigt som jag liksom fyllt 18, börjat dricka, röker då & då osv) så får jag uppfattningen av att folk tror att jag vill göra någon slags revolution ?
"Åh, jaha nu har hon börjat dricka/röka och nu även tagit hål i näsan NU har det gått för långt, vad händer med flickan?"
Men grejen är den att jag är exakt den jag alltid varit utom att jag faktiskt har växt med åren, ändrat uppfattning om saker.
Och med det här inlägget säger jag inte att det är människor som sagt detta till mig men det är så jag uppfattar det och det gör mig rent av less och lite sårad.
För dom som känner mig, dom vet att jag är Jill. Den Jill jag alltid varit med jävligt höga förväntningar i livet, för sådan är jag!
Så ina vänner och ovänner, döm inte människor rakt av bara sådär.
Och nu vet inte jag om det var detta jag egentligen skulle komma fram till... men hoppas ni förstår lite av det iallafall.
Godnatt på er. Glöm inte att drömma.
Jag känner lite som att jag vill skriva av mig om en sak.
Vet inte riktigt hur jag ska börja detta eller hur jag ska formulera mig men jag försöker ändå.
På senaste året (åren) har jag utvecklats som människa precis som alla andra, och då har jag även ändrat uppfattning om vissa saker kring allt här i världen. Kan ge ett uselt exempel när jag var yngre så var det värsta jag visste folk som rökte och drack alkohol... Jag var alltså extrem. Om jag gick förbi någon som rökte höll jag andan för att jag tyckte det var så äckligt. Åren har gått och jag tycker fortfarande att det är onödigt och dåligt att röka och dricka MEN mina åsikter är ju inte lika extrema som förut. Liksom jag hatar inte folk som röker och jag hatar inte folk som dricker. Jag röker då och då & jag dricker då och då, det står jag för.
Sedan kan tycker jag att folk självklart kan få säga sina åsikter om att ja dom självklart tycker det är hemskt med rökning osv osv (bara dom inte överdriver).
Men bara för att det förekommer nuförtiden så är väl inte jag en sämre människa? Eller vad tycker ni?
För exakt som när jag var yngre så vet jag att det är dåligt att röka och jag skulle aldrig i mitt liv börja röka.
Så sen då för några veckor sedan så gjorde jag beslutet att göra hål i näsan för att jag tycker delvis att det är skit snyggt och det har jag tyckt väldigt länge.
Men ja eftersom att det händer denna tid i livet (samtidigt som jag liksom fyllt 18, börjat dricka då & då, röker då & då osv) så får jag uppfattningen av att folk tror att jag vill göra någon slags revolution ?
"Åh, jaha nu har hon börjat dricka/röka och nu även tagit hål i näsan NU har det gått för långt, vad händer med flickan?"
Men grejen är den att jag är exakt den jag alltid varit utom att jag faktiskt har växt med åren, ändrat uppfattning om saker.
Och med det här inlägget säger jag inte att det är människor som sagt detta till mig men det är så jag uppfattar det och det gör mig rent av less och lite sårad.
För dom som känner mig, dom vet att jag är Jill.
Så mina kära vänner och ovänner, döm inte människor utan gräv lite djupare om ni nu ska dömma.
Och nu vet inte jag om det var detta jag egentligen skulle komma fram till... men hoppas ni förstår lite av det iallafall.
Godnatt på er. Glöm inte att drömma mycket.

Kommentarer

  • Dunkel säger:

    Stå på dig!

    2012-03-19 | 16:08:10
  • Anonym säger:

    Ohyes, good writing

    2012-03-19 | 16:15:27

Kommentera inlägget här: