Live wild ✌️ Die free

Blir arg

Kategori:

Det är sån jävla hype om Svenska Idol, så känner att jag måste göra ett utlåtande.
Jag gillar för det första inte att titta på idol, tycker det är ett program som visar musik på fel sätt och allt känns väldigt oäkta på många sätt. Speciellt mot oss andra musiker som försöker här på sidan om.
Jag har nämligen blivit lite tvingad att se idol pga mitt jobb. Iallafall.
Det finns en grej som gör mig extra arg & det är att idol får folk att tro att alla kan bli musiker och att folk tror att när man är med i idol då är man musiker.
Det finns en kille som heter Kevin som är fptbollsspelare men som nu kommit med i idol pga hans snygghet. Killen kan inte sjunga what so ever men eftersom att han är snygg så går han vidare. Det ger en sån jävla orättvis bild på vad det egentligen innebär att vara artist/sångerska/sångare.

Tror jag blir extra arg för att jag har växt upp i en stad där man har fått så otroligt mycket skit för att man vill bli sångerska & folk ser det som enkelt. Och vi i the glorias har under 5 år nu försökt visa Boden hur hårt vi faktiskt arbetar men då ska såna som Kevin komma in i något påklistrat musikprogram och glida.
Alla i boden tänker då ännu en gång, det där är ju inge svårt. Det där kan ju alla göra.
Jag blir så arg. Här sitter man och arbetar som svin & säkerligen mer än många andra människor arbetar dagligen. Visst det är grymt kul med musik men tro fan inte att det är enkelt & att det är något alla kan.

Ibland önskar jag bara att mina nära & kära skulle få följa med i mitt liv en vecka och verklgen få uppleva allt jag/vi gör. Det är såååå mycket som inte folk vet & som man aldrig blir uppskattad för.
Och det är så svårt att försöka sitta och förklara för någon som ändå inte förstår på det sättet. Jag anser iallafall att jag gör dubbeljobb, jag jobbar som personligassistent & även som musiker på heltid.
Så när Boden/nära & kära jämför en med någon från idol vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.
Jämför inte ett underhållningsprogram med att vara musiker. Det funkar Inte.

Tack då har jag fått det sagt! Haha

Annars så är det stressigt men bra, på måndag drar vi till Stockholm för två gig där ett av giget är det största & mest meningsfulla giget vi kommer ha.
För då släpps vårt debutalbum och då är det releasegig!!!!
Jag är så taggad och vi är så redo alltså.
Så imorgon packar jag!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: