Live wild ✌️ Die free

Astrid Lindgren

Kategori:

Sitter på mitt rum, lagom förkyld såhär dagen innan jag och Jonas ses efter 5 veckors frånvaro.
Jag ser på en dokumentär som handlar om Astrid och hennes liv.
Det har aldrig riktigt slagit mig om vilken fantastisk människa Astrid var. förrän nu. Det var hemskt länge sen jag kände ett sådant Aha-moment (för att citera alex & sigge), och jag kan då säga att Astrid Lindgren är en av de få människor enligt mig som har haft så mycket insikt på livet och på sig själv. Astrid är och kommer alltid vara genialisk. , För det var hon verkligen.
Hon är inte bara en fantastisk författare, hon är så mycket mer som hon borde belönas för.
Ja, jag är helt chockad. Mina barndomsminnen om Astrid och hennes berättelser har just fått så många svar.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: