Live wild ✌️ Die free

Orättvisa

Kategori:

Jag har en massa blandade känslor inom mig. Kan inte riktigt sova pga det.

Jag känner ibland att livet är så orättvist just när jag tänker på yrken.
Människor har olika drömmar, vissa vill bli snickare och andra vill bli läkare. Jag har alltid velat bli artist/musiker, det har varit min stora passion och dröm i livet.

Idag är jag 21 år och kan kalla mig för just det. Artist. Musiker.
Och jag älskar det, men jag får inte leva på det. 
Jag får inte ha musiken som yrke. Jag får inte vara lärling i 2 år och sedan få en full lön som musiker. Det tycker jag är orättvist. 
Så istället för att arbeta med det yrket jag kan och vill mer än någonting annat så ska jag måsta ha ett till jobb vid sidan om... Som gör att jag inte kan satsa på min dröm fullt ut. 
Det är orättvist. Det känns orättvist.  
Bläääää på det. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: